آزمون ویزای استرالیا

برای گرفتن ویزای استرالیا به چه آزمونی احتیاج دارم؟ استرالیا آزمون های مختلفی را برای مهاجرت می پذیرد. برسی کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

  • کدام مدرک زبان در استرالیا معتبر تر است؟
  • نگاهی به SELTs: گزینه های پیش رو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟
  • شرایط لازم برای آزمون IELTS مهاجرتی استرالیا
  • آیلتس: پاسپورت شما برای ورود به یک زندگی جدید در استرالیا

از قرار معلوم تصمیم گرفته اید یک جهش هیجان انگیز در زندگی انجام داده و به استرالیا مهاجرت کنید. هدف شما چه کار و تحصیل یا سکونت در استرالیا باشد، تسلط به زبان انگلیسی کلید دستیابی به آن است.

آزمون های مهاجرت و ویزای استرالیا

استرالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای بیشتر درخواست های ویزا از فرد تقاضای مدرک زبان می کند. اینجاست که نقش آزمون های زبان معتبر( SELTS) پررنگتر می شود.
SELTS به آزمون های زبان استانداردی گفته می شود که بسیاری از دولت ها از جمله دولت استرالیا ان ها را برای مهاجرت و ویزا به رسمیت می شناسند. این آزمون ها مهارت شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل می کنند که توانایی برقراری ارتباط در یک محیط انگلیسی زبان را دارید.

کدام مدرک زبان در استرالیا معتبرتر است؟

وقتی پای انتخاب یک آزمون زبان برای دریافت ویزای استرالیا به میان می آید گزینه های متعددی از میان آزمون های SELTs برای شما وجود دارد. دولت استرالیا نمرات آزمون های زیر را قبول می کند:

  • سیستم بین المللی زبان انگلیسی(IELTs)
  • آزمون انگلیسی پیرسون( PTE)
  • انگلیسی کمبریج: پیشرفته( CAE یا C1 پیشرفته)
  • آزمون شغلی زبان انگلیسی( OET)

تمام این آزمون ها مهارت شما در چهار مهارت پایه زبان انگلیسی که عبارتند از لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می‌سنجد. از میان آزمون های فوق، IELTs از شهرت بیشتری برخوردار است.

در این مقاله شما را با آزمون های مختلف برای دریافت ویزای استرالیا آشنا کرده و شرایط لازم برای آزمون IELTS را توضیح دادیم. همچنین عنوان کردیم که چرا آزمون IELTS بهترین گزینه برای قدم گذاشتن در این راه است.

نگاهی به SELTs: گزینه های پیش رو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

هر یک از این ازمون ها ویژگی های منحصر به فردی دارد که پاسخگوی نیاز های مختلف افراد است. خلاصه ای از این موضوع را در ادامه خواهید دید:

IELTS

مزایا:

  • مقبولیت گسترده( بیش از ۱۲۰۰۰ سازمان جهانی آن را قبول دارند)
  • آزمون اسپیکینگ توسط یک شخص به صورت چهره به چهره انجام می شود که این کار باعث می شود آزمون تا جای امکان به زندگی روزمره شبیه باشد.
  • ازمون دهندگان گزینه های مختلفی در دسترس دارند( آزمون كتبي، رايانه اي یا انلاین،آکادمیک و آزمون های جامع اموزشی)
  • امکان آزمون مجدد یک بخش مشخص در صورت نیاز

نکات مثبت

  • در دسترس بودن
  • تجربه روز آزمون
  • منابع عالی برای آمادگی ازمون

PTE

مزایا

  • آزمون کاملا رایانه ای برگزار می شود

نکات مثبت

  • نتایج سریع صادر می شود

CAE(C1 پیشرفته)

مزایا

  • کاربرد گسترده( قابل استفاده برای مقاصد اموزشی و کاری)

نکات مثبت

  • مدرک مناسبی برای نشان دادن مهارت بالا در زبان انگلیسی است

OET

مزایا

  • مهارت انگلیسی را در حوزه پزشکی می سنجد

نکات مثبت

مرور آزمون ها و ویژگی های آن ها

حال بیایید به هرکدام از این ازمون ها نگاه دقیقی بیندازیم و اهداف و تفاوت هایشان را دریابیم.

۱. آزمون IELTS

آموزش آیلتس از جهات زیادی شما را برای زندگی در استرالیا اماده می کند. اول از همه این مدرک برای ویزای کاری، اموزشی و مهاجرتی مناسب است و بیش از ۱۲۰۰۰ سازمان جهانی آن را به رسمیت می شناسند. آیلتس مهارت صحبت کردن شما را به صورت زنده و چهره به چهره می‌سنجد که این موضوع آزمون را تا حد زیادی به زندگی واقعی شبیه می سازد.

مزیت اصلی این آزمون این است که دولت استرالیا در موارد خاص قبول می‌کند که تنها یک بخش از آزمون مجددا تکرار شود. این امر بدان معناست که شما می توانید در صورت نیاز تنها یک بخش از آزمون را مجددا تکرار کرده و نمره ی مورد نیاز را کسب نمایید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استثنائات این قانون به سایت رسمی دولت استرالیا مراجعه کنید.

آزمون PTE

آزمون PTE یک آزمون تماما رایانه ای است که در وهله ی اول برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی شما طراحی شده است. در بخش اسپیکینگ به جای صحبت با یک شخص به صورت چهره به چهره، در یک میکروفون صحبت خواهید کرد. جواب های شما با استفاده از هوش مصنوعی ارزیابی شده و معمولا طی دو روز نتایج آزمون به دستتان خواهد رسید.

آزمون CAE ( c1 پیشرفته)

انگلیسی کمبریج: آزمون پیشرفته که اکنون با نام c1 پیشرفته شناخته می شود آزمون مشهوری است که بیش از ۹۰۰۰ سازمان بین المللی ان را قبول دارند. این آزمون، کیفیت سنجی سطح بالایی است که اثبات می کند فرد مهارت لازم برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط آموزشی و کاری را دارد.

آزمون CAE به صورت کتبی و رایانه ای در دسترس است و صورت کتبی و رایانه ای ان کاملا مشابه هستند. از فوریه سال ۲۰۲۴ نسخه ی رایانه ای این آزمون با ورژن جدیدتری جایگزین شده است.

آزمون شامل چهار صفحه است که هر کدام از صفحات به ارزیابی یکی از حوزه های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می پردازد. کل زمان لازم برای این آزمون ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه است.

آزمون ویزای استرالیا

امتحان اسپیکینگ این ازمون همانند IELTS به صورت چهره به چهره همراه با یکی دو نفر از ازمون دهندگان و یکی دو نفر از ازمون گیرندگان انجام می شود.

آزمون OET

این آزمون اختصاصا برای کادر درمان طراحی شده و برای پرستاران، پزشکان و سایر کادر پزشکی مناسب است.

این آزمون مهارت شما در زبان انگلیسی را در حوزه ی پزشکی با استفاده از سناریوهای مختلف می سنجد. همچنین از اصطلاحات فنی استفاده می کند که معمولا در محیط درمانی به کار می روند.

آزمون OET مشخص می‌کند که کادر درمان نه تنها در کاربرد انگلیسی روزمره بلکه در به کار گیری آن در محیط کاری خود نیز مهارت دارند.

شرایط لازم برای IELTS مهاجرتی استرالیا

دولت استرالیا مهارت زبانی افراد برای دریافت ویزا را به پنج دسته تقسیم بندی می کند که هر دسته با نمره خاصی از آزمون IELTS مرتبط است.

تقسیم بندی نمره ایلتس

  1. ميانگين حداقل 4.5 تابعيتي
  2. حداقل 5 براي هر بخش كاري
  3. حداقل 6 براي هر بخش تخصصي
  4. حداقل 7 براي هر بخش خبره
  5. حداقل 8 براي هر بخش ممتاز

نمره ی دقیق مورد نیاز برای ویزای استرالیایی تا حد زیادی به مقصود شما از مهاجرت( درس، اشتغال، سکونت) بستگی دارد.
به عنوان مثال، برای ویزای دانشجویی باید حداقل نمره ی ۵.۵ را در آزمون IELTS کسب کنید. با این حال برای ویزای اموزش شغلی باید اثبات کنید که انگلیسی شما کاربردی است.

برای برخی از ویزاهای شغلی دائمی مانند ویزا شغلی nomination scheme باید صلاحیت حداقلی را در زبان انگلیسی دارا باشید. اما برای واجد شرایط بودن برای ویزای کاری موقت مانند ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری، باید حداقل انگلیسی کاربردی داشته باشید.

برای اطمینان از دارا بودن ملزومات زبان انگلیسی متناسب با ویزا مورد نظر به وبگاه رسمی مهاجرت دولت استرالیا مراجعه کنید. در این سایت بروزترین اطلاعات و راهنمایی در مورد مهارت انگلیسی مورد نیاز برای دریافت ویزای استرالیا وجود دارد.

مدرک IELTS: پاسپورت شما به یک زندگی جدید در استرالیا

انتخاب آزمون انگلیسی مناسب برای تقاضای ویزای استرالیای از اهمیت زیادی برخوردار است. برای بسیاری از افراد آزمون IELTS بهترین گزینه است. برخی از مزایای آزمون IELTS برای ویزای استرالیایی عبارتند از:

● متناسب با نیازهای شماست:

IELTS با دو آزمون آکادمیک و جامع هم برای متقاضیان ویزای تحصیلی و هم برای متقاضیان ویزای شغلی و … مناسب است.

● مقبولیت گسترده:

دولت استرالیا مدرک IELTS را برای تمام انواع ویزا قبول دارد و این گزینه ای با مقبولیت جهانی است.

● فرصت آزمون مجدد در یک بخش:

آزمون رایانه‌ای ELTSI به افراد اجازه می دهد تا در صورت نیاز یک بخش( لیسنینگ،ریدینگ،رایتینگ،اسپیکینگ) را مجددا امتحان دهند. این موضوع مورد قبول دولت استرالیا نیز هست. برای اطلاعات بیشتر در این موضوع به سایت زیر مراجعه کنید.

● آزمون اسپیکینگ چهره به چهره:

در مقایسه با آزمون های رایانه ای، آزمون اسپیکینگ IELTS طبیعی تر و تعاملی تر است. این آزمون بسیار مشابه موقعیت هایی است که ممکن است در زندگی روزمره رخ دهد

● منابع اماده سازی:

منابع غنی و تست های تمرینی بسیاری برای کمک به آمادگی شما برای آزمون IELTS وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =