تابعیت اسپانیا از طریق اقامت و شرایط آن

تابعیت اسپانیا از طریق اقامت : برای به دست آوردن تابعیت کشور اسپانیا باید تمامی شرایط اقامت در این کشور را اخذ نمود. ایران کمبریج ارائه دهنده دوره های آموزش زبان اسپانیایی بابهترین متد روز دنیا در کنار شماست.

تابعیت اسپانیا از طریق اقامت چیست؟

به دست آوردنِ شهروندیِ اسپانیایی از طریق اقامت، یکی از راه‌های مختلف اخذ تابعیت اسپانیا است. این نوع اقامت به افرادی اعطا می‌شود که در طول مدت زمان کافی، به طور قانونی در کشور اسپانیا کرده باشند.

تابعیت اسپانیا از طریق اقامت

بر خلاف سایر روش‌های اخذِ شهرندی، این روش، ساده‌ترین روش است. فقط باید با اجازه‌ی اقامت خود در اسپانیا در مدت زمان مورد نظر در اسپانیا اقامت کنید و تابعیت این کشور را به دست خواهید آورد.

برای اخذ شهروندی اسپانیا چقدر باید در آن‌جا زندگی کنم؟

قانون کلی می‌گوید که هر خارجی که با اجازه‌ی‌ اقامت خود در طی 10 سال بدون وقفه در اسپانیا زندگی کرده باشد، تابعیت اسپانیا را از طریق اقامت دریافت می‌کند. مزایای تابعیت کشور اسپانیا

با این وجود، استثناها یا شرایط خاصی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید خیلی سریع‌تر شهروندیِ اسپانیا را دریافت کنید:

  •  اگر با یک تبعه‌ی‌ اسپانیایی ازدواج کنید، برای دریافت شهروندی فقط باید یک سال در اسپانیا باشید. این فرآیند تابعیت از طریق ازدواج نامیده می‌شود و شما می‌توانید در اینجا با شرایط مورد نیاز آن آشنا شوید.
  •  فقط 2 سال برای کسانی که اهل پرتغال، فیلیپین، آندورا، هر کشور آمریکای لاتین، یا از گینه استوایی هستند.
  •  اگر پناهنده هستید، مدت زمان مورد نیاز برای اخذ شهروندی 5 سال است.
  • در نظر گرفتنِ این زمان‌بندی‌ها بسیار مهم است و بایستی شرایطِ مربوط به اقامت در اسپانیا را کاملا لحاظ کنید. چون ممکن است منجر به رد شدن درخواست شهروندیِ شما شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =