مزایای تابعیت کشور اسپانیا چیست ؟

توضیح کامل مزایای تابعیت کشور اسپانیا با ایران کمبریج : زندگی در کشوری چون اسپانیا مزایایی دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد. مهمترین مزیت که سبب می شود بسیاری از افراد علاقه مند به زندگی در این کشور بشوند این است که اقامت کردن در این کشور برای افرادی که تابعیت گرفته اند به مشابه فردی است که در این کشور متولد شده است .

مزایای تابعیت کشور اسپانیا

تابعیت اسپانیا چه مزیت هایی دارد؟

اگر شما در اسپانیا زندگی می‌کنید، اخذ تابعیت اسپانیا مزیت‌های بسیاری دارد.

  • یک مزیت اینست که درست شبیه فردی که در اسپانیا متولد شده، از حق زندگی در اسپانیا برخوردار می‌شوید. بنابرین نیازی نیست نگران باشید به دلیل اینکه مدت طولانی خارج از کشور اسپانیا بودید. یا قانون شکنی کردید از کشور اخراج (دیپورت) شوید.
  • مزیت دیگر اینست که وقتی ملیت اسپانیا را دارید. کار کردن و درس خواندن در اسپانیا بسیار راحت‌تر است. نیازی نیست مدام تابعیت خود را تجدید کنید، بر خلاف اقامت، بنابرین می‌توانید بر تشکیل زندگی در اسپانیا تمرکز کنید. بی آنکه هر چند سال درگیر کارهای اداری شوید.
  • وقتی تابعیت اسپانیا را گرفتید، عضوی از منطقه شنگن می‌شوید. در منطقه شنگن هیچگونه بازرسی مرز داخلی وجود ندارد. بدین ترتیب می‌توانید به کشورهای مختلف اروپایی سفر کنید بی آنکه از بازرسی مرزی عبور کنید. 26 کشور در حوزه شنگن هستند. از جمله اسپانیا، ایتالیا، یونان، فرانسه، فنلاند، و سوئد.
  • اگر اهل کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا نیست، گرفتن تابعیت اسپانیا شما را قادر می‌سازد تا از مزایای اتحادیه اروپا بهره‌مند شوید.
  • از جمله‌ی این مزایا می‌توان به دسترسی به خدمات درمانی همگانی در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا، اجازه‌ی کار در هرکدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و عدم پرداخت مالیات مضاعف در کشور زادگاه و کشور میزبان.
  • در نهایت، اسپانیا به داشتن گذرنامه قدرتمند شهرت دارد. بدین خاطر که دسترسی به بسیاری از کشورهای دیگر را فراهم می‌کند. و برای افرادی که گذرنامه اسپانیا را دارند زندگی و کار در سرتاسر اروپا را تسهیل می‌کند.

ایران کمبریج برگزار کننده دوره های آموزش زبان اسپانیایی در تهران .

تابعیت اسپانیا چه معایبی دارد؟

هرینه بر بودن

یکی از معایب گرفتن تابعیت اسپانیا اینست که هزینه بردار است، همه افراد از عهده پرداخت هزینه های متعددی که در فرایند درخواست تابعیت گنجانده شده برنمی آیند. و برخی افراد ترجیح می‌دهند پول‌شان را صرف مسایلی کنند. که به نظرشان اهمیت بیشتری دارد.

معایب تابعیت کشور اسپانیا

تابعیت دوگانه

  • ایراد احتمالی دیگر این نکته است که وقتی برای تابعیت اسپانیا درخواست می‌دهید. داشتن تابعیت دوگانه بسیار دشوار است.
  • برای خیلی از افراد تصمیم راحتی نیست که تابعیت فعلی‌شان را ترک کنند. این مساله ممکن است جنبه احساسی شدیدی داشته باشد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند گذرنامه‌ی کشوری را بگیرند که امکان تابعیت دوگانه را داشته باشد.
  • می‌توان استدلال کرد که اقامت اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد. تا درست مانند داشتن تابعیت، به عنوان عضوی از جامعه اسپانیا پذیرفته شوید. زیرا تنها با داشتن اقامت هم می‌توانید در این کشور کار کنید و زندگی کنید، فقط کافیست هر پنج سال اجازه اقامت‌تان را تمدید کنید.

نداشتن اجازه رای دادن

البته با داشتن اقامت اجازه ندارید رای بدهید. که برای برخی افراد مساله مهمی نیست، برای همین داشتن تابعیت اسپانیا جذابیتی برایشان ندارد.

پرتنش بودن فرایند تابعیت

در نهایت، فرایند گرفتن تابعیت ممکن است فرایند پرتنشی باشد. پیدا کردن اطلاعات مورد نظر همیشه آسان نیست، و این مساله باعث می‌شود ارایه درخواست متقاعد کننده دشوار شود.

زمان انتظار برای شهروند شدن

به علاوه، این فرایند مستلزم صبر و شکیبایی بسیاری است. چرا که مجبور هستید دو سال منتظر بمانید تا شهروند اسپانیایی شناخته شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =