مقایسه آزمون زبان دولینگو و آیلتس

 مقایسه آزمون زبان دولینگو و آیلتس : دولینگو و آیلتس دو شیوه متداول سنجش زبان هستند که برای ارزیابی مهارت زبان خارجی داوطلبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با ایران کمبریج همراه باشید…

مقایسه آزمون زبان دولینگو و آیلتس

هر دو آزمون مهارت زبان انگلیسی شما را می‌سنجند، اما به شیوه‌های مختلف!

دولینگو یک پلتفرم یادگیری زبان آنلاین است که طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی زبان را ارائه می‌دهد. ولی آیلتس یک سیستم سنجش زبان انگلیسی بین‌المللی است. ما در این دفترچه راهنما، دو آزمون دولینگو و آیلتس را به طور عمیق با هم مقایسه خواهیم کرد.

مروری بر مقایسه دولینگو و آیلتس

جزئیات

دولینگو

آیلتس

نهاد برگزارکننده Duolingo, Inc. شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) و آی دی پی آیلتس (IDP IELTS)
هدف کمک به کاربرانی که در حال یادگیری یک زبان هستند ارزیابی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان.
قالب آزمون کامپیوتری کتبی و با اجرای کامپیوتری
ساختار بخش تطبیقی و بخش مصاحبه ویدیویی بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری
مدت زمان 45 دقیقه 2 ساعت و 45 دقیقه
نمره‌دهی سطح مهارت ازA1  (مبتدی) تا C2 (پیشرفته) مقیاس از 0 تا 9
هزینه 49 دلار 150 تا 200 دلار
مدت اعتبار نامحدود دو سال
سطح دشواری آسانتر از آیلتس دشوارتر از آیلتس
اعلام نتیجه بلافاصله در دسترس است 13 روز پس از آزمون

 

آزمون زبان دولینگو و آیلتس

تفاوت آیلتس و دولینگو

دولینگو و آیلتس دو ابزار محبوب یادگیری زبان هستند. دولینگو یک پلتفرم یادگیری زبان آنلاین است که طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی زبان را ارائه می‌دهد، ولی آیلتس یک سیستم سنجش زبان انگلیسی بین‌المللی است. هر دو روش‌های مؤثری برای یادگیری زبان انگلیسی هستند، اما چندین جنبه کلیدی متفاوت با هم دارند.

نهاد برگزارکننده

توسعه و اجرای دولینگو توسط Duolingo, Inc. انجام می‌شود که یک شرکت خصوصی یادگیری زبان است. توسعه، مدیریت و اجرای آیلتس توسط شورای فرهنگی بریتانیا، آی دی پی آیلتس استرالیا و سنجش زبان انگلیسی کمبریج انجام می‌شود.

هدف

آزمون دولینگو یک پلتفرم یادگیری زبان آنلاین است که دوره‌های آموزش زبان مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هدف اصلی دولینگو کمک به کاربران در یادگیری یک زبان است. دولینگو شامل یک سری تمارین، بازی‌ها و آزمون‌هاست تا در بهبود مهارت‌های زبانی به زبان‌آموزان کمک کند.

آیلتس (سیستم سنجش زبان انگلیسی بین‌المللی) یک آزمون مهارت زبانی است که برای سنجش توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان استفاده می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی برای مقاصد تحصیلی، حرفه‌ای و مهاجرت به کار می‌رود.

قالب آزمون ها

دولینگو یک آزمون کامپیوتری است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون شامل یک سری سؤالات چند گزینه‌ای است که مهارت‌های خوانداری، شنیداری، نوشتاری و گفتاری را می‌آزماید.

این تست تطبیقی است، یعنی مطابق با سطح مهارت کاربر تنظیم می‌شود. آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی آکادمیک است که به دو شکل کتبی و به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. این آزمون در اصل به صورت حضوری در یک مرکز آزمون رسمی برگزار می‌شود.

از چهار واحد مجزا تشکیل شده است: شنیداری، خوانداری، نوشتاری، گفتاری. واحدهای شنیداری، خوانداری، و نوشتاری یک جلسه‌ای هستند، ولی واحد گفتاری جداگانه گرفته می‌شود.

مدت زمان

آزمون دولینگو تقریباً 45 دقیقه طول می‌کشد و معمولاً به صورت آنلاین برگزار می‌شود‌. آزمون آیلتس تقریباً 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد و معمولاً در یک مرکز آزمون برگزار می‌شود. نسخه آکادمیک این آزمون 4 بخش، و نسخه آموزشی عمومی (جنرال) آن 3 بخش دارد.

نمره‌دهی

تفاوت آزمون زبان دولینگو و آیلتس

دولینگو به کاربران نمره عددی نمی‌دهد، بلکه بر اساس تعداد سؤالاتی که صحیح پاسخ می‌دهند، یک «سطح مهارت» به آنها اختصاص می‌دهد. سطح مهارت ازA1  (مبتدی) تاC2  (پیشرفته) متغیر است. آزمون آیلتس در مقیاس 0 تا 9 نمره‌دهی می‌شود و 9 بالاترین نمره است. هر یک از چهار قسمت به طور جداگانه نمره‌دهی می‌شود و نمره کلی میانگین این چهار نمره است.

هزینه‌ها

از جمله نقاط قوت دولینگو ، هزینه پایین این آزمون می باشد. دولینگو یک آزمون نسبتاً ارزان با هزینه حدودی 49 دلار است. آزمون آیلتس نیز هزینه دارد. هزینه آزمون در هر کشور متفاوت و از 150 تا 250 دلار متغیر است.

معیارهای صلاحیت

دولینگو هیچ معیار صلاحیتی ندارد. بنابراین، هر کسی که به یادگیری یک زبان علاقه‌مند باشد، می‌تواند ثبت‌نام کند و یادگیری را با دولینگو آغاز نماید. آیلتس برای دانشجویان، متخصصان و مهاجرانی طراحی شده که به اثبات مهارت زبان انگلیسی خود نیاز دارند. برای شرکت در آزمون آیلتس، داوطلب باید حداقل 16 سال سن و پاسپورت یا کارت ملی معتبر داشته باشد.

مدت اعتبار

دولینگو دوره اعتبار ندارد، و تا هر زمانی که کاربر بخواهد قابل استفاده است. نمرات آیلتس تا دو سال پس از تاریخ آزمون معتبر است.

سطح دشواری

آزمون دولینگو آسان‌تر از آیلتس است. زیرا بر مهارت‌های زبانی اساسی مانند گرامر و واژگان تمرکز دارد و درک عمیق زبان در آن مورد نیاز نیست. آیلتس دشوارتر است و به درک عمیق‌تری از زبان نیاز دارد؛ این آزمون توانایی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن یک داوطلب را به زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند.

اعلام نتیجه

نتایج دولینگو بلافاصله پس از اتمام آزمون در دسترس است. پس از آزمون یک نمره ارائه می‌شود، اگرچه با هیچ آزمون مهارتی قابل مقایسه نیست. نتایج آیلتس 13 روز پس از آزمون اعلام می‌شود و به صورت آنلاین در دسترس است. این نمرات با سایر آزمون‌های زبان قابل مقایسه است و برآورد دقیق‌تری از مهارت زبانی ارائه می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =