در سال 2024 چه تغییراتی در مقررات مهاجرتی آلمان اعمال می‌شود؟

در سال 2024 چه تغییراتی در مقررات مهاجرتی آلمان اعمال می‌شود؟ دیپورت‌های بیشتر، فرآیند پناهندگی سریع‌تر و پرداختیهای کمتر ، توضیحات تکمیلی در ادامه با ایران کمبریج :

آلمان قصد دارد از سال ۲۰۲۴ پناهجویان کمتری را به خود جذب کند. در عین حال، مهاجرت برای کارگران ماهر تسهیل خواهد شد.

نخست وزیر آلمان، اولف شولتز، روند تغییرات مقررات مهاجرتی در سال جدید را معین کرده. او در یک مصاحبه با مجل در اشپیگل آلمان در ماه دسامبر در حمایت دیپورتهای گسترده برای پناهجویان رد شده بیاناتی داشت.

مقررات مهاجرتی آلمان

در نیمه اول سال ۲۰۲۳، طبق ارقام اعلام شده توسط دولت، 7861 نفر دیپورت شدند. اصلاحاتی به نام قانون افزایش بومی سازی، امید می‌رود که این اعداد را افزایش دهد. این تغییرات پایان اعلام قبلی دیپورت و افزایش مدت بازداشت پناهندگی به 28 روز را شامل می‌شوند. نیرو‌های پلیس نیز نسبت به قبل قدرت بیشتری برای یافتن افرادی که دستور خروجشان صادر شده و دسترسی به اموالشان، اعم از تلفن همراه، خواهد داشت.

به گفته وزیر امور داخلی، نانسی فیسر، به عنوان اقداماتی اساسی‌تر و فوری‌تر علیه افراد خطرناک، قاچاقچی‌ها و مجرمان دیگر، از جمله آنانی که محکومیتی ندارند ولی مظنون به مشارکت در جرم هستند. می‌توانند مشمول دیپورت سریع‌تر شوند. آموزشگاه ایران کمبریج با آموزش زبان آلمانی در کنار شماست .

توافقات مهاجرتی بیشتر

آلمان همچنین با کشور‌های گرجستان، مالدیو، کنیا، کلمبیا، ازبکستان و قرقیزستان درحال مذاکره برای توافقاتی است. اگر چه که این توافقات بر اکثریت پناهندگان که از سوریه، افغانستان و ترکیه به این کشور می‌آیند تاثیرگذار نیست. اما این اقدامات بخشی از تلاشی عظیم‌تر جهت معین کردن کشور های بیشتر به عنوان “کشور امن مبداء” است. که به آلمان اجازه برگرداندن افراد به آن کشور ها را میدهد. گرجستان و مالدیو در ماه نوامبر به این وضعیت رسیدند.

اگر اتحادیه اروپا قرارداد خود با ترکیه را احیا کند. حرکتی که آلمان هم از آن حمایت می‌کند، فرستادن افراد به این کشور هم تسهیل خواهد شد.

آلمان همچنین قصد دارد به درخواست‌های پناهندگی سریع‌تر رسیدگی کند. در حال حاظر، بر اساس اطلاعات دولت، رسیدگی به یک مطالبه پناهندگی تا بیش از دو سال به طول می‌انجامد. تغییرات پیشنهاد شده برای این قوانین امید می‌رود این زمان را تا بین سه تا شش ماه پایین بیاورد.

همچنین افرادی که فرایند پناهندگی را طی می‌کنند قرار است مزایای کمتری دریافت کنند. کمک هزینه های رفاهی که در حال حاظر بعد از 18 ماه قابل دسترسی هستند، تنها بعد از سه سال فراهم خواهند بود. هزینه غذا نیز برای افرادی که در اسکان های دولتی زندگی می‌کنند هم کاهش پیدا خواهد کرد.

استفاده از کارت به جای پول نقد برای مزایا

ایالات و شهر های بیشتری در آلمان خواهان شروع استفاده از سیستم کارتی برای مزایا به جای دریافت وجه از بانک هستند. تا از جابه‌جایی پول توسط پناهجویان به افراد دیگر، مثل بستگان در کشور مبدا، جلوگیری شود.

هانوفر در آلمان مرکزی در ماه دسامبر “کارت های اجتماعی” را به راه انداخت که مانند کارت های بانکی عادی کار می‌کنند. بخش‌هایی از ایالت شرقی تورینگیا 160 عدد از این کارت‌ها برای پناهجویان به تولید رساندند. دارنده این کارت باید برای شارژ کارت هر ماه به اداره پناهندگی ناحیه مراجعه کند.

هامبورگ و باواریا هم در سال 2024 از چنین برنامه هایی پیروی می‌کنند.

مهاجرت بیشتر نیروی کار متبهر

در حالی که به نظر می‌رسد شرایط برای پناهجویان سخت‌تر شود، امید می‌رود اصلاحات اخیر زندگی در آلمان را برای نیروی کار ماهر جذاب‌تر کند.

یک سیستم امتیاز دهی بر اساس مهارت زبانی و تجربه حرفه‌ای به مهاجرین واجد شرایط ویزای یک ساله اعطا می‌کند. که می‌توانند در این مدت به دنبال کار بگردند. درامد لازم هم کاهش پیدا کرده و متقاضیان می‌توانند راحت‌تر اعضای خانواده بیشتری با خود به همراه بیاورند.

کارت آبی اتحادیه اروپا نیز برای پوشش کمبود نیروی کار در بخش‌هایی مثل خدمات درمانی و آموزشی توسعه خواهد یافت.

از ماه مارچ مهاجران از خارج اروپا می‌توانند هنگامی که تاییدیه آنها در حال صدور است مستقیماً به آلمان وارد شده و شروع به کار کنند. کارگران همراه با بستگانشان اگر بتوانند ثابت کنند که می‌توانند از پس مخارج خود بربیایند می‌توانند تا سه سال در آلمان بمانند.

در مقررات مهاجرتی آلمان 2024 سهمیه مخصوص مهاجرت برای افراد از کشور های حوزه بالکان غربی از ماه ژوئن دو برابر خواهد شد تا به 50 هزار نفر برسد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =