مهارت خواندن و درک مطلب زبان آلمانی در پنج قدم ساده

راهکار های سایده و کارآمد برای مهارت خواندن و درک مطلب زبان آلمانی در پنج قدم ساده ، آموزش زبان آلمانی با ایران کمبریج با بروز ترین متد های آموزشی روز دنیا :

مهارت خواندن و درک مطلب زبان آلمانی در پنج قدم ساده :

مهارت خواندن و درک مطلب زبان آلمانی

1- فصل اول را تا آخر بخوانید

وقتی کتابی را شروع میکنید، بدون اینکه کلمات را در دیکشنری جستجو کنید، فصل اول را تا آخر بخوانید. در ابتدا مسئله ای نیست. اگر همه واژه ها را متوجه نشوید، سعی کنید تصویر کلی را درک کنید. اگر قصد دارید کتابی را بخوانید که فصول طولانی دارد، سعی کنید فصول را به قسمت های قابل مدیریت تقسیم کنید.

2- مرور مطالب خوانده شده

آنچه را که خوانده اید در پایان فصل اول مرور کنید؛ خودتان را بیازمایید که چه مقدار از آنچه خوانده اید به یاد دارید و سعی کنید یک خلاصه کوتاه بنویسید.

3- بارخوانی فصل اول

فصل اول را بازخوانی کنید، ممکن است اینبار بعضی از واژه های ضروری را جستجو کنید. اما در غیر اینصورت فقط سعی کنید داستان را مانند دفعه اول بخوانید.

انجام چنین کاری به شما کمک میکند که اعتماد بنفس بگیرید. و ممکن است چیزی هم از مفهوم متن یاد بگیرید.

4- نوشتن یادداشت های اضافی

یادداشت های اضافی بنویسید. وقتی برای بار دوم فصلی را تمام میکنید، ممکن است جزییات بیشتری را فهمیده باشید که بار اول به آنها توجه نکردید.

5- ادامه بازخوانی فصل اول

به بازخوانی فصل ادامه دهید، اینبار به یادداشت برداری کلمات‌ ناشناخته که بلد نیستید ادامه دهید اما زیاده روی نکنید. لازم نیست تک تک کلمات را بدانید که داستان را درک کنید. به لغاتی توجه کنید که در داستان حیاتی هستند. و با غرق شدن در جزییات غیرمهم مقابله کنید. سپس به خواندن بقیه کتاب ادامه و به خودتان اجازه دهید که در داستان غرق شوید، هر زمان شروع به خواندن متنی به زبان آلمانی کردید، به این نکات توجه کنید و به طرز قابل توجهی مهارت های زبانی و خواندن و درک مطلب شما بهبود پیدا میکند.

احتمالا سختترین بخش کار، مقابله کردن با وسوسه جستجو کردن تمام کلمات در دیکشنری است. سعی کنید در حد امکان با توجه به مفهوم و موقعیت متنی لغات جدید را یاد بگیرید. تا اعتماد بنفس بگیرید. هرچقدر بیشتر تمرین کنید، یادگیری آسانتر میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =