نقاط قوت آزمون دولینگو (DET )

نقاط قوت آزمون انگلیسی دولینگو (DET ) : در این بخش قصد داریم نقاط قوت آزمون انگیسی دولینگو را نسبت به سایر آزمون ها بررسی کنیم . در ادامه با ایران کمبریج همراه باشید…

مراحل نقاط قوت آزمون انگلیسی دولینگو (DET)

نقاط قوت آزمون دولینگو

1- به زمان کمتری نیاز دارد

آزمون دولینگو تنها یک ساعت طول می‌کشد، اما آزمون آیلتس به 2.5 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد.  بنابراین، آزمون دولینگو کوتاه‌تر است زیرا یک «آزمون تطبیقی» است. این بدان معناست که سختی سؤالات را مطابق با سطح شما در نظر گرفته‌اند: اگر به سؤال پیش رویتان پاسخ درست بدهید، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد بود. در نتیجه، وقتتان را برای پاسخ دادن به سوالاتی که برایتان خیلی آسان یا خیلی سخت باشد، تلف نخواهید کرد.

2- ارزان‌تر است

از هر نقطه‌ی دنیا که در آزمون دولینگو DET شرکت کنید، تنها 65 دلار آمریکا برایتان هزینه دارد. همچنین می‌توانید یک پکیج شامل 2 آزمون را با قیمت 98 دلار آمریکا خریداری کنید یا اینکه به ازای هر آزمون 55 دلار بپردازید. با این وجود، هزینه‌های شرکت در آزمون آیلتس متغیر است و به طور کلی بسته به کشور مورد نظر، بین 150 تا 325 دلار آمریکا می‌باشد.

علاوه بر آن، نتایج آزمون دولینگو خود را می‌توانید به هر تعداد دانشگاه(مدرسه) که می‌خواهید به صورت رایگان ارسال کنید. ولی نتایج آزمون آیلتس را تنها به 5 دانشگاه(مدرسه) می‌توان به صورت رایگان ارسال کرد و پس از آن، به‌ازای ارسال نتایج برای هر مدرسه(دانشگاه) خارج از کشوری که در آن آزمون شرکت کرده‌اید، ملزم به پرداخت 3.75 دلار به اضافه 19 دلار آمریکا هستید.

3- نتایج آزمون، سریعتر به دستتان می‌رسد

نتایج آزمون دولینگو را ظرف 48 ساعت می‌توانید دریافت کنید. در صورتی که بخواهید نتایج‌تان زودتر به دستتان برسد، باید 40 دلار بیشتر بپردازید تا این کار، ظرف 12 ساعت صورت گیرد.

در مقابل، برای مشاهده آنلاین نتایج آیلتس باید 13 روز صبر کنید. توجه داشته باشید که 23 روز طول می‌کشد تا فرم رسمی گزارش آزمون(TRF) شما از طریق پست ارسال شود. از سوی دیگر، برای برخی از دانشگاه‌ها(مدارس) حتماً باید فتوکپی TRF ارسال شود.

نقاط قوت آزمون دولینگو

4- آسان‌تر است

شما می‌توانید از خانه و به صورت آنلاین در آزمون دولینگو شرکت کنید. بنابراین، تمام چیزی که نیاز دارید یک اینترنت پایدار و اتاقی ساکت است که بتوانید در طول مدت آزمون تنها باشید. اما در صورتی که در کشور خاصی زندگی می‌کنید و دارای پاسپورت معتبر هستید، امکان شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک به صورت آنلاین و از راه دور را خواهید داشت. در غیر این صورت، باید در یک مرکز آزمون حضور یابید و در آزمون شرکت کنید.

بعلاوه، در هر زمانی می‌توانید در آزمون دولینگو شرکت کنید. در مقابل، آزمون آیلتس فقط 4 بار در ماه و در روزهای پنجشنبه و شنبه ارائه می‌شود. همچنین، تاریخ های آزمون آیلتس به سرعت پر می شوند. در نتیجه، باید در اسرع وقت ثبت نام کنید زیرا ممکن است جاهای خالی پر شود و نتوانید به موقع در آزمون شرکت کنید. از سوی دیگر، برای آزمون دولینگو، اصلاً نیازی به برنامه‌ریزی قبلی ندارید و هر زمان که مایل بودید، با پرداخت هزینه می‌توانید در آزمون شرکت کنید.

برای فرآیند تأیید هویت خود در آزمون دولینگو، با استفاده از وب کم رایانه یا لپ‌تاپ شخصی‌تان در شروع آزمون از شما عکس گرفته می‌شود. ولی برای آزمون آیلتس باید یک فتوکپی رنگی از مدارک شناسایی خود ارسال کنید. اگر اسکنر ندارید، تأیید هویت زمان‌بری خواهید داشت.

آیلتس سعی می‌کند بخش گفتاری(Speaking) را در همان روز، به همراه سایر مهارت‌ها برگزار کند. با این حال، غالباً به امری غیرممکن بدل می‌شود. در نتیجه، آیلتس تضمین می‌کند که بخش گفتاری(Speaking) را در عرض 7 روز قبل یا بعد از شرکت در سایر مهارت‌های آزمون برنامه‌ریزی کند. به عبارت دیگر، زمانی که قصد دارید در آزمون آیلتس ثبت نام کنید، باید مطمئن شوید که 2 هفته‌ی کامل در همان حوالی حضور دارید.

5- دارای ابزار تمرینی عالی می‌باشد

اگرچه ابزار تمرینی زیادی برای آیلتس وجود دارد، اما هیچ کدام به خوبی آرنو(Arno) دولینگو نیستند. علاوه‌بر آن، دولینگو سؤالات تمرینی نامحدودی و متنوعی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، بعد از پاسخ به سؤالات نوشتاری(Writing) و گفتاری(Speaking) می‌توانید امتیاز و بازخوردتان را ثبت کنید. به عبارت دیگر، تنها راه بالا بردن امتیاز همین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =