بین مدارک CELTA و TESOL و TEFL کدام برای تدریس زبان بهتر است ؟

بین مدارک CELTA و TESOL و TEFL کدام برای تدریس زبان بهتر است؟ شما تصمیم گرفته اید که می خواهید انگلیسی را در خارج از کشور تدریس کنید (تصمیم درخشان!) اما اکنون با کوهی از حروف گیج کننده روبرو هستید. TEFL، TESOL یا CELTA – کدام بهتر است؟ در واقع همه آنها به چه معنا هستند؟

وحشت نکنید. ما اینجا هستیم تا اسرار را کشف کنیم و شما را به دنیای آموزش و سفر به خارج از کشور راهنمایی کنیم. با ایران کمبریج همراه باشید…

CELTA و TESOL و TEFL

TEFL، TESOL و CELTA مخفف چیست

بیایید ابتدا کلمات اختصاری را از سر راه برداریم. TEFL مخفف عبارت Teaching English as a Foreign Language است. TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages است. و CELTA مخفف Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (تا همین اواخر مخفف Certificate in English Language Teaching to Adults بود).

به عبارت دیگر، TEFL و TESOL نام های عمومی برای رشته آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان هستند و CELTA عنوان یک برنامه گواهینامه خاص TEFL / TESOL است که معلمان بالقوه می توانند آن را دریافت کنند.

تفاوت بین TEFL و TESOL چیست

از نظر فنی TEFL به آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان در کشورهایی که انگلیسی زبان اول نیست، اشاره دارد. TESOL، از سوی دیگر، تمام اشکال آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان را پوشش می دهد – از جمله به غیر انگلیسی زبانان در کشورهایی که انگلیسی زبان اول است.

در عمل، این اصطلاحات در سراسر جهان تقریباً به جای یکدیگر استفاده می شوند. چیزی که می شنوید بیشتر به این بستگی دارد که در آن لحظه در کدام کشور هستید.

به عنوان مثال، در ایالات متحده و استرالیا، TESOL معمولا استفاده می شود. در بسیاری از نقاط جهان، از جمله در بریتانیا و ایرلند، احتمالاً اصطلاح TEFL را می شنوید.

تفاوت TEFL, TESOL, CELTA, TESL, DELTA

دوره گواهینامه TEFL چیست؟

TEFL یک نام عمومی است که به آموزش زبان انگلیسی به انگلیسی زبانان غیر بومی اشاره دارد. دوره گواهینامه TEFL دوره ای است که به شما نحوه انجام این کار را آموزش می دهد. اگر دوره را با موفقیت به پایان برسانید، مدرک TEFL دریافت خواهید کرد.

هیچ هیئت تایید صلاحیت TEFL یا مجموعه ای از استانداردهای مورد توافق بین المللی وجود ندارد، به این معنی که دوره های TEFL بسیار متنوع است. با این حال، برخی از کشورها گزینه هایی برای تضمین کیفیت ارائه دهندگان دوره و تنظیم مدارک دارند که می تواند برای TEFL اعمال شود. به عنوان مثال، در انگلستان، می توانید مطمئن باشید که دوره گواهینامه TEFL از استاندارد معقولی برخوردار است اگر:

  • حداقل 120 ساعت بطول می انجامد ، که لین زمان شامل ارایه های آنلاین نیز می شود
  • توسط یک ارائه‌دهنده معتبر ارائه می‌شود (یعنی ارائه‌دهنده دوره، بررسی‌های کیفیت خارجی را توسط یک نهاد تضمین کیفیت شناخته شده انجام داده است و از این رو مورد تایید مرکز اصلی می باشد)
  • منجر به یک مدرک TEFL تنظیم شده، که در ثبت نام Equal (انگلستان) یا SQA (اسکاتلند) فهرست شده است.
  • در سایت های مستقلی مانند co.uk نظرات خوبی دریافت می کند

دوره گواهینامه TESOL چیست؟

دوره گواهینامه TESOL مشابه دوره گواهینامه TEFL است. ممکن است تغییراتی در لحن پیدا کنید زیرا معلمان TESOL بیشتر از معلمان TEFL در یک کشور بومی انگلیسی زبان انگلیسی تدریس می کنند. با این حال اکثریت قریب به اتفاق محتوا یکسان است.

 CELTA و TESOL و TEFL کدام برای تدریس مناسب است ؟

تفاوت اصلی این است که، در پایان دوره گواهینامه TESOL، به جای TEFL، گواهینامه TESOL دریافت خواهید کرد.

TEFL بهتر است یا TESOL ؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این وجود ندارد. علیرغم تفاوت های فنی بین TESOL و TEFL، در عمل دوره ها محتوای مشابهی را پوشش می دهند و بسیاری از کارفرمایان TEFL بین نام های موجود در گواهی تمایز قائل نمی شوند.

اگر می خواهید در یک مدرسه یا کشور خاص کار کنید، همیشه ارزش دارد قبل از ثبت نام در دوره، بررسی کنید که آیا شرایط خاصی دارند یا خیر. در غیر این صورت، دوره (و نام!) را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

تفاوت بین TEFL و CELTA چیست؟

گواهینامه TEFL یک نام عمومی برای گواهی اعطا شده در پایان دوره گواهینامه TEFL است. به صلاحیت یا ارگان خاصی اشاره نمی کند.

CELTA نام یک مدرک خاص TEFL است و دوره CELTA دوره ای است که به آن مدرک منتهی می شود. CELTA به طور گسترده شناخته شده ترین مدرک TEFL در سراسر جهان است و تمام علائم کیفیتی را که در بالا ذکر کردیم را برآورده می کند – اما در نهایت فقط یک “برند” گواهینامه TEFL است.

آیا CELTA بهتر از هر مدرک TEFL دیگری است؟

CELTA (به دنبال رقیب نزدیک خود Cert TESOL) شناخته شده ترین مدرک TEFL در جهان است. دوره‌های CELTA در سراسر جهان برگزار می‌شوند و از نظر محتوا و کیفیت کاملاً تنظیم شده‌اند، به این معنی که می‌توانید مطمئن باشید که در هر کجا که شرکت کنید، یک دوره با کیفیت خوب و قابل اعتماد دریافت خواهید کرد.

آیا CELTA بهتر از هر مدرک TEFL دیگری است؟

CELTA (به دنبال رقیب نزدیک خود Cert TESOL) شناخته شده ترین مدرک TEFL در جهان است. دوره‌های CELTA در سراسر جهان برگزار می‌شوند و از نظر محتوا و کیفیت کاملاً تنظیم شده‌اند، به این معنی که می‌توانید مطمئن باشید که در هر کجا که شرکت کنید، یک دوره با کیفیت خوب و قابل اعتماد دریافت خواهید کرد.

دوره های CELTA همچنین تجربه تدریس عملی بیشتری را نسبت به سایر دوره های گواهینامه TEFL ارائه می دهند – و داشتن CELTA در CV شما قطعاً شما را در رتبه های درخواست شغلی TEFL ارتقا می دهد. در واقع، اگر CELTA یا Cert TESOL را در رزومه خود نداشته باشید، بعید است که در یک کشور بومی انگلیسی زبان یا با کارفرمایان خاصی مانند شورای بریتانیا شغل TEFL پیدا کنید.

نکته منفی celta

از جنبه منفی، CELTA به سرمایه گذاری نسبتاً سنگینی هم در زمان و هم پول نقد نیاز دارد و دوره های TEFL خوب محتوای مشابه را با کسری از قیمت ارائه می دهند. علاوه بر این، دوره های CELTA اغلب به نام خود برای جذب دانش آموزان به یک دوره تکیه می کنند. سایر ارائه دهندگان TEFL باید بیشتر تلاش کنند تا دانش آموزان را جذب کنند، بنابراین می توانند افزونه های ارزشمندی مانند پشتیبانی برای یافتن شغل و آماده شدن برای اولین درس های خود را به عنوان معلم TEFL ارائه دهند.

در نهایت، اگر به TEFL به عنوان یک گزینه شغلی طولانی مدت نگاه می کنید یا می خواهید در یک کشور بومی انگلیسی زبان تدریس کنید، CELTA قطعا می تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. مثلاً اگر قصد دارید انگلیسی را به عنوان بخشی از یک ماجراجویی سفر در آسیا و آمریکای جنوبی تدریس کنید، پس ارزش آن را دارد که دوره های گواهینامه TEFL / TESOL که توسط ارائه دهندگان معتبر برگزار می شود را نیز در نظر بگیرید. می توانید از پولی که پس انداز می کنید برای رزرو اولین پرواز استفاده کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =